Emma Kolbeek en Nelleke de Vries nemen je mee hoe studenten samen leren werken met collega’s en studenten van verschillende niveaus, en ontdekken samen hoe leuk en uitdagend werken in de wijkverpleging is.
Hoe bereid je studenten met een breed scala aan pedagogische competenties voor op de arbeidsmarkt? Maartje Visser, Robert Scheerhorn, Sabine Diekstra en Tamara Heijnis vertellen je hier graag meer over.
Studenten, docenten en werkbegeleiders van verschillende leerjaren, opleidingen, ROC’s en instellingen werken binnen de Regionale Gehandicaptenzorg Route samen en leren van elkaar. Leden van de GHZ-route zijn enthousiast om over deze route te vertellen.
Hoe kunnen we toekomstige zorgprofessionals voorbereiden op en begeleiden bij het werken in de zorg en welzijn? Samen met Patty van Veen en Mariska Hamberg gaan we hierover met elkaar in gesprek.
Het integreren van onderwijs en praktijk in hybride leeromgevingen, waar studenten, docenten, werkveldprofessionals en burgers samenwerken aan realistische vraagstukken. Mark Nicolai en Alfons Brink halen graag input uit het netwerk op.
Johanna Brouwer en Jettie Hofsteenge nemen jullie mee hoe ze voor studenten een aantrekkelijke praktijk- en onderwijs biedende instelling zijn. Door het bieden van aantrekkelijke stageplaatsen en stageroutes waarbij het Praktijkleren binnen verschillende settingen en branches vorm kan krijgen hebben ze mooie ontwikkelingen doorgemaakt.
De ROC’s en stage instellingen werken samen om de zorgprofessional van de toekomst op te leiden, zowel als professional als persoon. Dit wordt gedaan door het ontwikkelen van een nieuw 360 graden feedback formulier waar de Inner Development Goals deel van uit maken en waarbij persoonlijke ontwikkeling centraal staat. Waar we staan en hoe we dit doen komt bij deze thematafel aan bod.
Door het creëren van ruimte voor studenten en professionals om samen met kinderen, ouders en scholen te werken aan inclusieve leeromgevingen wil BOIN dit doel bereiken. Marijke Grotenhuis neemt jullie mee in hoe studenten en professionals dit doen.
Het verrijken van onderwijs met behulp van technologische middelen maakt het mogelijk om het onderwijs op verschillende manieren aan te bieden aan studenten. Hierdoor kan onderwijs beter aansluiten op de individuele mogelijkheden en moeilijkheden van studenten, en zich bovendien aansluiten aan verschillende leerstijlen. Marieke de Boer en Elsemieke van Bommel laten jullie door middel van VR brillen zien hoe ze dit vorm geven.
Deze leergemeenschap draagt bij aan het door ontwikkelen van integrale, preventiegerichte zorgopleidingen en vergroot het bewustzijn van docenten over de factoren die studiekeuzes beïnvloeden. Tegelijkertijd ondersteunt het studenten – zowel in mbo 4 als in het hbo – in hun persoonlijke keuzeproces en identiteitsontwikkeling, en biedt het handvatten voor verbetering van begeleidingspraktijken in het beroepsonderwijs. Anne Kievitsbosch en Elanor Kamans vertellen je hier graag meer over.
In gesprek met platform SCO Zorg, Welzijn, PW, Sport en Bewegen
In gesprek met platform Planning Zorg, Welzijn, PW, Sport en Bewegen
In gesprek met platform Innovatie Zorg, Welzijn, PW, Sport en Bewegen
In gesprek met platform Onderwijs & Examinering Zorg, Welzijn, PW, Sport en Bewegen
In gesprek met platform Managementoverleg Zorg, Welzijn, PW, Sport en Bewegen
In gesprek met platform directie
Klik hier voor meer informatie
© 2025 Netwerk ZON